mandag 11. mai 2009

Middagstips og pyntetriks


Først nekter frankeringsmaskina på jobben å samarbeide. Så kommer jeg hjem og sikringa i hele stua og kjøkkenet er gått. Jordingsfeil. Rot og surr og ledninger trukket fra gangen frem til onsdag, først da kan en elektriker komme å se hva som har skjedd.

Tell til ti.....

:-D Okei!
Middagstipset jeg skal dele med dere idag skulle jeg faktisk ha laget selv men siden kjøkkenet er ubrukelig så ble det fjordland risengrynsgrøt i mikro istedenfor. Men jeg har laget dette før og det er kjempegodt! Og litt annerledes ;)





Wok med svinekjøtt, chili og banan (!)

Til 2 pers trenger du:
300 g renskåret svinekjøtt i strimler

2 ss olje til steking

1 ts hakket frisk ingefær (nei du kan IKKE bruke ingefærkrydder)

2 stk bananer

0,5 dl cashewnøtter (jeg brukte mandler for jeg er allergisk mot nøtter)

3 ss sweet chilisaus


Slik gjør du:

1. Stek svinekjøttet sammen med ingefær i panne/wok

2. Tilsett skivede bananer og nøtter (hvis du bruker mandler så tørrstek de litt i ei panne først) og vend det forsiktig sammen med kjøttet.

3. Bland i chilisaus og server med ris eller nudler.

Denne oppskriften har jeg hentet fra Matprat.no
Og så noen selvsagte pyntetriks, som egentlig ikke er noe triks, bare et forslag.
Se rundt dere, alle trerne spirer med blomster, knekk av ei grein og putt i en vase! Søtt!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tilpasset søk