søndag 24. mai 2009

Uke 33

Fra 33 uker og 0 dager til 33 uker og 6 dager av svangerskapet.Vekt: 2100 g CRL: 29 cm Full lengde: 39 cm

OM BARNET
Fosteret er i begynnelsen av denne uken 31 uker gammelt. Ettersom det er mindre plass i livmoren, vil ikke fosteret kunne bevege seg like fritt som tidligere og bevegelsene blir mindre. Pupillene begynner å reagere på lys. Kanskje kjenner du rytmiske bevegelser – det er kanskje fosteret som hikker!
Ingen vet hva fostre tenker eller drømmer om, men nå har fosteret REM (Rapid Eye Movement) søvn, som vanligvis indikerer en drømmefase.

Dette hentet jeg fra Babyverden.no

Sånn er ihvertfall ståa hos meg og lillegutt, det gjenstår kun 6 og ei halv uke til termin! Ganske sprøtt å tenke på at i månedsskiftet juni/juli så kan alt skje.

I det siste har jeg som dere vet surfet og lett etter økologiske kosmetiske produkter. Blant disse har jeg også sett etter baby-produkter ettersom jeg har bestemt meg for å gi den nye verdensborgeren en så bra start på livet som mulig (bortsett fra et enormt sjokolade-inntak har jeg vært ganske flink i graviditeten også). Så nå prøver jeg å finne frem til de beste babyproduktene som både er bra for han og bra for miljøet.

Her er noen jeg skal se nærmere på:

TomtomBaby
Urtekram Children
Urte-haven
Babyline
Small-Angels


Og dere som er i samme situasjon som meg men enda ikke har bestemt dere for om dere skal gå for tøybleier eller vanlige bleier, les her.

Og dere andre, noen oppkommende bursdager i nær fremtid? Jeg er i gang med en artikkel hvor jeg samler de beste "gavetipsene til han" på Lev Logisk. Meld dere på nyhetsbrevet mitt så får dere vite når artikkelen er publisert :)

Ha en strålende søndag og heia START! (kremt...)

3 kommentarer:

  1. Skal du gå for tøybleier?
    Leste disse 7 argumentene men..skeptisk..:)

    SvarSlett
  2. hehe..jeg tenkte faktisk at jeg skulle prøve 50/50 med vanlige bleier og tøybleier. Hva tror du om det? Når man er hjemme=tøybleier, men når man er ute så er det jo ekkelt å tenke på å ta med seg bleien i veska etter man har skifta, så da kunne man gått for vanlige bleier. Hadde spart både peng og miljø på 50/50 da uten at det går så veldig på bekostning av komforten til bleieskiftarbeiderne :)

    SvarSlett
  3. ja, det kunne jeg gått med på.. verdt å prøve hvertfall;) Stakkars Sakkarias..han som må ha med seg tøybleier i barnehagen..haha.. Neida, men det er sikkert en gylden middelvei med 50/50. Er generelt skeptisk til at det høres ekkelt ut med tøybleier, men har vel egengtlig ikke rett til å uttale meg før jeg har prøvd (hehe..høres som jeg skal prøve på meg selv.det skal jeg altså ikke).

    Jeg stemmer for 50/50. Og hvis det funker skal jeg også prøve det når jeg får barn, noe jeg i utgangspunktet ikke ville gjort. Men hvis du går god for det, så redder kanskje flere verden litt ved å gjøre det?

    SvarSlett

Tilpasset søk