mandag 4. mai 2009

Fanget i en grønn boble

Nå har det gått noen dager og dere tenker nok at jeg har blitt lei av å blogge. Men det har jeg ikke! Saken er bare den at jeg jobber intenst med min nye nettside som skal være en profesjonell nettside om en grønn livsstil. Jeg har de siste dagene jobbet for å få på plass designet på sida. I måneden fremover skal jeg og forhåpentligvis noen venninner drive research og skrive gode artikler om diverse tema innefor denne kategorien, så jeg tipper lanseringen vil skje i begynnelsen/midten av juni.


Jeg vil uansett fortsette å blogge her, parallelt. Er jo ikke kun økologi jeg er opptatt av :)


Men nå som jeg driver med research finner jeg mye morsomt. For eksempel denne:

Ta klimatesten til Klimaklubben her for å finne ut hvor "grønn" du er! Og er du ekstra ivrig kan du bli medlem og sette deg mål for hvordan du kan bli enda grønnere i fremtiden.



Jeg vurderer også å starte nettbutikk etterhvert som den nye nettsida kommer i gang. Hvor mange av dere kunne tenke dere å kjøpe økologisk kosmetikk på nettet? Gjør meg glad og svar i pollen til høyre :) Og har dere kommentarer til det så finst det kommentarfelt både under pollen og her under innlegget. Ikke nøl med å legge igjen kommentarer. Fortell meg hva dere syns om at jeg skal starte en grønn nettside, er det noe dere interesserer dere for? Fortell :)

6 kommentarer:

  1. e slipper ut 4973 kg CO2 pr år.
    som e cirka 1000 mindre enn gjennomsnittet.
    er vel litt fornøyd me d, men e tror at d e mer enn i virkeligheten.
    for d sto att e bruka masse på bolig, og der sto d at d e regna ut i fra kvadratmetera e bor på, og e bor jo bare på 18, mens d laveste e kunne velge va 60. så d.
    gøy me sånn test, følte me litt småstolt når e kryssa av for Sykler/går hver dag til jobb/skole :D :D

    SvarSlett
  2. Kom ikke så godt ut av denne testen sjøl..hehe..sikkert pga utenlandsturer i ny og ne og det faktum at jeg kjører til og fra jobb hver dag (kollektivtransporten fra Andøya til Lund er helt elendig!) Men dette skal bli mye bedre i fremtida ;)

    her er mitt resultat:

    •Grønne poeng: 273 (gjennomsnitt for Klimaklubben: 335)
    •CO2 = 7604 kg (gjennomsnitt for Klimaklubben er 5962 kg)

    SvarSlett
  3. grønne poeng? kor d sto da?

    SvarSlett
  4. Hvis du logger deg inn så går inn på "resultater og mål" så skal det stå der...tror e :)

    SvarSlett
  5. Hei Sally! Fin blogg! Grønt er spennende! :)

    SvarSlett
  6. Hei! Så bra at du fant bloggen min og la igjen en kommentar slik at jeg fant bloggen din også! :) Godt å se at det er flere som skriver om en grønn livsstil! Jeg la deg til i bloggleselista mi, og så gleder jeg meg til nettsiden din blir lansert :)

    SvarSlett

Tilpasset søk