torsdag 30. april 2009

Hva leser du på nettet?


Alle har vel sine faste nettsider de kikker innom i ny og ne. Mailen, avisa og facebook skal gjerne sjekkes hver dag. Så har du de dagene du kjeder deg, ingenting på tv, ingen planer...og man setter seg ned forran pc'n og bare surfer av gårde. Men hva ser du etter?

Noen ganger savner jeg å ha et fast nettsted som alltid er oppdatert med freshe nyheter om alt som jeg interesserer meg for. Det finst jo tusenvis av nettsteder der ute men av en eller annen grunn skal det mye til for at jeg går igjen på de samme om og om igjen. Jeg har jo noen som jeg sjekker innom i ny og ne, men føler ikke at jeg har funnet "drømmesida" enda.


Hva skal drømmesiden for deg inneholde? Svar på spørreundersøkelsen til høyre så blir jeg veldig glad :)


Og som premie for at dere belyser dette som jeg lurer veldig på så skal jeg gi dere verdens beste gulerotkake-oppskrift! Ok da, det er ikke min egen oppskrift, det er Trond Moi sin..men likevel, her er den;


bildet er hentet fra nettet





Tante Amerikas gulrotkake


Du trenger:


6 egg

6 dl sukker

3 ts bakepulver

3 ts natron

3 ts malt kanel

3 ts vaniljesukker

6 dl hvetemel

6 dl finraspet gulrot

3 dl soyaolje


Glasurkrem:


1/2 vaniljestang

200 g kremost naturell

1/2 kg melis

1/2 appelsin


Slik gjør du:


1. Pisk sammen egg og sukker

2. Sikt i alt det tørre

3. Tilsett raspet gulrot og soyaolje. Rør godt sammen. Ha kaken i en langpanne med bakepapir i bunnen.

4. Stek kaken i ovnen ved 175 grader i 40-45 min.


Slik lager du glasurkremen:


1.Splitt vaniljestangen og skrap ut frøene med en kniv.

2. Visp eller miks ost, melis og vaniljefrø sammen til en fin masse. Smør kremen på toppen av kaken etter kaken er avkjølt.

3. Rasp skallet fra appelsinen og dryss over kremen før servering.


Jadda! Og denne herligheten står nå i ovenen min og dufter paradisisk!! Og den skal jeg ta med til Nertila som feirer bursdagen sin idag :) Hipp hurra!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tilpasset søk