tirsdag 28. april 2009

Nettsted om grønn livsstil


Nytt prosjekt på gang! (Nå er prosjektet jeg beskriver under blitt virkelighet, se her; Lev Logisk )

Jeg har drømt om å starte for meg selv siden jeg var ganske ung. Grunderen har jeg hatt i magen og ruget på lenge nå men problemet har alltid vært penger. Det evige dilemma. Det siste halvåret/året har jeg fått for meg at jeg skulle starte en nettside som jeg kunne jobbet med i permisjonstida for å skaffe litt ekstra cash når jeg kun får 80% lønn fra NAV.


Jeg har mye erfaring med blogging men ikke med det å lage en profesjonell nettside. Glabladet ble løsningen. Først gav det meg inspirasjon til å skjønne at det jeg tenkte var fullt ut realiserbart. Nå hjelper det meg igang med nettsida ved hjelp av et 7-dagers-kurs. Jeg har virkelig blitt fan og føler det er deilig å lese tekster som jeg kunne skrevet selv fordi jeg er så hjertens enig!

Jeg vil uansett fortsette å blogge her om mine ting og tang men etterhvert når nettstedet er ferdig, vil jeg presentere det for dere. Den skal ta for seg alle tenkelige emner rundt en økologisk og miljøvennlig livsstil. Bare gled dere, jeg vet det vil slå ann!

Imellom tida vil jeg dele et deilig skjønnhetstips med dere kjære trofaste følgere...har vel et titalls av dere håper jeg ;)




At noen har stelt neglene sine synes så utrolig mye bedre enn vi tenker over så her er et tips for lekre vårhender: Manikyr


Intensivt stell for neglebånd:

Lag denne blandinga rett før sengetid.

Bland en ts honning med en ts solsikke, hvetekim eller olivenolje i en liten skål.

Dypp fingrene i blandingen og masser godt inn i neglebåndene. Ta på et par myke bommulsvanter eller myke bomullsokker og gå til sengs.


Neste dag:


1. Fyll en bolle med varmt vann og ha oppi to dråper eterisk lavendelolje (fås kjøpt på helsekostbutikker, body shop, apotek o.l.). Sett fingrene i vannet og la de bløtgjøres i ca 5 min.


2. Skyv så neglebåndene forsiktig bakover med en trepinne (fås kjøpt på H&M) eller noe lignende.


3. Bruk så en fil av glass eller sandpapir (ikke metall) og fil i vei, ikke frem og tilbake men fra ene siden. Hvis du filer frem og tilbake kan du flise opp neglene.


4.Husk at hender eldes raskere enn resten av kroppen, så bruk en god håndkrem som inneholder e-vitaminer eller hamp og gjerne solkrem.


5. Ta på den neglelakken du ønsker og voila! Du er klar for å møte hverdagen med skjønne negler!


Noen som har en god oppskrift på hjemmelaga håndkrem? Del gjerne!

2 kommentarer:

  1. Så flink du e altså, veldig gøy å lese det du skrive som alltid:-) Og mange gode tips!
    No har e nettopp rydda og vaska litt her til du skal komme på besøk, so get you ass over here;-) Til en frustrert hønse kveld...

    SvarSlett
  2. hehe, godt å høre ;) Ja tenkte å ta en negle-shining ikveld og imorra og få smekre hender til bursdagen til Nertila.
    Kommer snart :)

    SvarSlett

Tilpasset søk