lørdag 18. april 2009

Anbefalinger av kosmetikk

De siste 10 årene har jeg vært opptatt av å finne de beste skjønnhetsproduktene på markedet til en brukbar pris. Etterhvert som jeg har blitt eldre og prøvd forskjellige har jeg funnet frem til noen favoritter jeg kjøper igjen og igjen.

Siden det er lørdag og snart tid for å dra på vorspill tenkte jeg å dele mine personlige erfaringer med dere ;-)

Det er ingen tvil, man ser ALLTID bedre ut på sommeren. Grunnen til det kan være flere men at en fin brunfarge i huden spiller inn er det ingen tvil om. MEN sol er som kjent skadelig i store mengder og sim-sala-bim var selvbruningskremen oppfunnet. Etter flere år med gul-toner og grusomme lukter fra disse kremene har produsentene endelig begynt å produsere god farge på boks.


Dette er min desiderte favoritt:


Lancome flash bronze gel for face (265,- i parfymeri, 150,- m frakt på nettet):

Denne gir en lett naturlig brunfarge, ikke noen gule tendenser her og den lukter ikke sånn typisk selvbruningslukt. Dessuten er den enkel å påføre og har en herlig konsistens. Bruk to dager på rad for litt sterkere farge. Og husk å peel først da ;-)





Peeling er greit å ha før man tar på selvbruningskrem. Jeg syns det er mange gode på markedet så det er vanskelig å oppgi en favoritt. Kroppspeeling syns jeg faktisk er litt bortkastet, da er det mye bedre å bare bruke en dusjsåpe (f.eks fra Body Shop) og så gå til innkjøp av skrubbevotter og skrubbe godt over med de. Resultatet blir kjempebra, mye bedre enn om du kun bruker peeling i dusjen.


For ansiktet derimot prøver jeg å kjøpe en som har masse små korn. Mange forskjellige som er gode men den jeg bruker nå og absoultt kommer til å bruke igjen er:


Origins- never a dull moment

Herlig tykk konsistens med masse små "korn" som peeler huden min myk og glatt. Kjøp den på flyplassen eller på nettet så får du den rimelig!




Fantastisk hår får man ikke av hårprodukter alene. Først må en god klipp og en deilig farge til. Vil anbefale en bra frisørsalong i Kristiansand: Tango Carmasi frisørsalong i enden av Markensgate. Kjempegod service, dyktige frisører og en lekker ny salong. Og prisene er helt greie også.

Og når klippen og fargen er bra så trenger man selvfølgelig noen hårprodukter også.

En fantastisk god hårspray jeg kjøper billig på ebay er denne:


Big sexy hair- Spray and play harder

Maks hold som virkelig holder!



Jeg kommer med flere tips og anbefalinger imorgen, og har dere noen personlige anbefalinger å dele er det bare å legge igjen en kommentar ;)
Nå er det tid for vors hos Nina!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tilpasset søk