søndag 26. april 2009

Tomhet selvom man har alt?

Noen ganger får jeg en tomhetsfølelse som jeg ikke vet helt hvor kommer fra.
Har du opplevd det?

Jeg innser ofte at jeg ikke alltid klarer å leve helt i nuet, og at noen ganger kan bekymringer omkring penger og materialistiske ting kverne rundt i hodet mitt. Og når jeg blir obs på det så får jeg så dårlig samvittighet for de som har virkelige bekymringer å hanskes med.

Jeg surfet litt på nettsiden til Strømmestiftelsen som min venninne Silje er ivrig til å støtte , og kom over en video som virkelig rørte meg. Se bare her:



Helt fantastisk! Se bare for dere ansiktene til en norsk familie som skulle flytte inn i dette huset, med bare vegger og så enkel standard man kan tenke seg. Tror ikke man hadde fått samme reaksjon da nei. Men man lever i to forskjellige verdener og verden er dessverre ikke rettferdig. Hjelper ikke å få dårlig samvittighet heller, men å se sånt i ny og ne kan balansere ut fokuset litt tror jeg.

Det finst flere videoer lagt utav Strømmestiftelsen hvis man søker "Strømmestiftelsen" på YouTube


Andre råd mot tomhetsfølelse (Noen har jeg testet, andre ikke) er:

Gå en tur ut i skogen, frisk luft, litt mosjon og ro...deilig

Ringe en venninne, eller mamma ;)

Lage en god smoothie, sette på noe rolig musikk og lese et blad/bok eller bare tenke dype tanker

Dra på trening..kanskje ikke alltid like fristende men utrolig deilig etterpå

Bake, mmm, nydelig lukt i huset etterpå og man føler seg flink

Rydde/vaske og sortere...ofte kommer tomhetsfølelsen av at man har vært litt slapp den dagen..

Sette på HØY musikk og danse!!

Hjelpe noen, gjøre noe positivt for noen andre. F.eks ta med noen på kino, rydde kleskapet til kjæresten, skrive brev/postkort til mormor, bake kake og ta med til svigermor...:)

Ta en lang deilig dusj med peeling, hårkur, shaving og hele pakka....aahhh..

Er du bekymret for noe, skriv det ned...det kan ofte hjelpe ;) Særlig med kjærlighetssorg.



Det var mine tips, har du noen flere så del de gjerne under kommentarer!! Det er dette hverdagslykken handler om :)

2 kommentarer:

  1. Det var et fint innlegg Sally! Vil du sende denne linken på mail til Nerty; http://fuv.hivolda.no/prosjekt/stenboi/selskapsleker.htm Jeg har ikke mailadr hennes, og lovde å finne noen selskapsleker til torsdag. Her kan hun selv plukke ut de hun liker best. Gleder meg, blir gøy! :)

    SvarSlett
  2. e vet nøyaktig ka du meina :) d tror e alle gjør.
    nokken av tipsa e d e bruka å gjør sjøl,
    som å : skru på musikk høyt og danse!
    ringe mamma
    rydde, eller gå på besøk til noen

    e har også nokken forslag som funka veldig bra for me:
    fotbad
    organisere filmer, cder, bokhylla.
    sykle en lang tur :)

    btw Sally,
    no må du komme til min blogg også, og kommentere. tror faktisk du vil like bloggen min. og e trenge litt flere comments. :)
    klem

    SvarSlett

Tilpasset søk