mandag 20. april 2009

29 uker på vei med lillegutt

bilde hentet fra nettet


Som de fleste har fått med seg venter jeg en liten gutt i juli. Terminen er satt til den 10.juli men selv er jeg så overtroisk at jeg tror han blir født enten den 7.juli eller den 17.juli. Vi får se :)

Jeg gleder meg ekstremt mye til å bli mamma, det er vanskelig å innse hvor stort det blir men innimellom får jeg en slags innsikt som setter meg helt ut.

Hvordan vil han se ut? Hvilke gener får han fra meg og hva får han fra Ole? Hvordan blir personligheten hans? Vil jeg knytte meg til han med en gang? Vil det føles helt naturlig? Hvordan vil fødselen gå? Er det virkelig en gutt, tenk om det kommer ut ei jente?

Og så alt det praktiske, vil kroppen min funke som den skal, vil jeg kunne amme? Kommer vi til å få sove noe? Vil han få kolikk eller andre problemer? Hvordan vil forholdet påvirkes?

Det er mange spørsmål som melder seg men i bunn og grunn er jeg helt rolig med tanke på alt dette. Jeg bekymrer meg egentlig ikke, dette er det naturligste i hele verden og hvorfor skal ikke jeg og vi få dette til?

Nå er jeg ihvertfall over 6 måneder på vei og det er ingen vei tilbake, og hadde det vært en vei tilbake hadde jeg ikke villet gått den!

I løpet av denne uka vil jeg skrive litt om det første trimesteret i et svangerskap; generelt og om hvordan jeg opplevde den første tiden. Stay tuned!

4 kommentarer:

  1. Tipper 9 juli jeg da. :) Fin fin blogg. Kid på gang. Blir gull også ser jeg. Slett ikke værst.
    ;)

    Lykke til med både fødsel og blogg.. :)

    SvarSlett
  2. Takk for det :) Joda, Ole Jakob er nok fornøyd med det, selvom han hadde vært like glad om det ble jente...hehe :) 9.juli altså?.det er notert ;)

    SvarSlett
  3. Da sier jeg 14. juli:) Hva vinner jeg dersom jeg får rett??

    SvarSlett
  4. DE som får rett vinner et blogginnlegg på sida mi hvor jeg kommenterer bloggen di sin med masse positiv omtale ;) hehe

    SvarSlett

Tilpasset søk